- Szybkie przechodzenie między arkuszami
Aby szybko przejść do innego arkusza w skoroszycie, który zawiera ich znaczną ilość, wystarczy kliknąć prawym przyciskiem na pasku nawigacyjnym i z menu kontekstowego wybrać nazwę właściwego arkusza.
- Szybkie przenoszenie komórki do innego arkusza
- Zaznacz komórkę lub zakres komórek, które chcesz przenieść do innego arkusza.
- Lewym przyciskiem myszy chwyć za brzeg zaznaczonego obszaru.
- Trzymając wciśnięty przycisk Alt najedź myszą na zakładkę arkusza, do którego chcesz przenieść te komórki.
- Puść komórki w dowolnym miejscu arkusza.
- Poruszanie się między arkuszami przy użyciu klawiatury
Aby przejść o jeden arkusz do przodu naciśnij Ctrl+PgD, zaś o jeden arkusz do tyłu Ctrl+PgU
- Przechodzenie na początek lub koniec obszaru
Aby przejść szybko (bez przewijania arkusza – w przypadku dużego zakresu komórek) na koniec lub początek zakresu kliknij dwukrotnie na dolnej krawędzi aktywnej komórki lub odpowiednio na górnej. W sytuacji pokazanej na rysunku kliknięcie na dolnej krawędzi komórki A3 spowoduje przejście do komórki A8.
- Magiczny przycisk Ctrl
Przeciąganie dowolnego obiektu (komórki, wykresu, rysunku) z wciśniętym przyciskiem Ctrl powoduje jego skopiowanie. Funkcja ta działa również w Wordzie.
- Dokładne przesuwanie obiektów graficznych
Jeśli chcesz mieć większą kontrolę nad przemieszczaniem obiektów graficznych (wykres, rysunek), to:
- Naciśnij przycisk Ctrl
- Przy wciśniętym przycisku Ctrl zaznacz obiekt graficzny klikając na nim.
- Użyj przycisków kursora do sterowania położeniem obiektu.
- Liczba jako tekst
Aby liczba była traktowana jako tekst poprzedź ją znakiem apostrofu (‚).
- Szybkie zaznaczanie całej kolumny lub całego wiersza
Aby szybko zaznaczyć całą kolumnę użyj kombinacji klawiszy Ctl+Spacja. Jeśli zaś chcesz zaznaczyć cały wiersz uzyj kombinacji Shift+ Spacja.
- Wstawianie nowego arkusza
Aby szybko wstawić nowy arkusz naciśnij kombinację przycisków Shift+F11.
- Funkcja znajdź/zamień tekst
Kolejnym bardzo przydatnym narzędziem podczas edycji dokumentu jest narzędzie służące do wyszukiwania wybranego słowa lub frazy. Narzędzie to nazywa się Znajdź/Zamień. Znajduje się ono na Wstążce w bloku Edytowanie → Znajdź lub wykorzystując skrót klawiszowy CTRL+F. W polu Znajdź wpisujemy szukane słowo, w polu zamień słowo, które chcemy uzyskać. Następnie klikamy zamień lub zamień wszystko.
- Ciekawe skróty klawiszowe EXCEL
CTRL+C kopiuj
CTRL+V Wklej
CTRL+X Wytnij
CTRL + klawisz strzałki (odpowiednie w prawo, w lewo, w dół, w góre) – przenosi nas do ostatniej kolumny (lub ostatniej użytej), ostatniego wiersza (ostatniego użytego)
CTRL+HOME – zawsze przenosi nas do pierwszej komórki w arkuszu/
CTRL+END – do ostatniej wykorzystanej komórki (dokładnie przecięcia ostatniego wykorzystanego wiersza z ostatnią wykorzystana kolumną)
CTRL+F4 Zamknij okno
ALT+F4 Koniec programu Excel
CTRL+1 Formatuj komórki
CTRL+B lub CTRL+2 Pogrubienie
CTRL+I lub CTRL+3 Kursywa
CTRL+U lub CTRL+4 Podkreślenie
CTRL+F3 Definiuje nazwę
SHIFT+F3 Wyświetla Kreatora funkcji
F2 Uaktywnia pasek formuły
- Ciekawe skróty klawiszowe WORD
CTRL+C kopiuj
CTRL+V Wklej
CTRL+X Wytnij
CTRL+B Pogrubienie
CTRL+I Kursywa
CTRL+U Podkreślenie
CTRL+N Utworzy nowy dokument
CTRL+O Otworzy dokument
CTRL+S Zapisz dokument
CTRL + F znajduje tekst lub fragment tekstu
DELETE usuwa cały zaznaczony wyraz lub znaki a prawo od kursora
BACKSPACE usuwa znaki na lewo od kursora
CTRL + BACKSPACE usuwa wyraz na lewo od kursora
CTRL + DELETE jeśli interesuje cię usunięcie wyrazu na prawo od kursora
SHIFT + ENTER wstawia twardy enter (dzieli wiersz, nie dzieli akapitu)
CTRL + ENTER wstawia podział strony
CTRL + Q usuwa formatowanie akapitu